Tuesday, 28 February 2012

yang baru... Inshaa Allah.. :D

Bismillah....

put your trust to HIM..
HE knows the best for me..
:D

aku sedang berusaha menjadi seorang manusia....
aku sedang berusaha menjadi seorang hamba..
aku sedang berusaha menjadi seorang anak yang solehah..
aku sedang berusaha menjadi seorang sahabat dan saudara yang baik...
aku sedang berusaha...

proses menghilangkan diri dari alam maya.. 
:D 
sukar untuk yang dah 'addicted' macam aku..
tapi aku sedang berusaha...
masa itu terlalu berharga untuk di sia-siakan hanya semata-mata menghadap laptop..
aku sedang berusaha membuang segala 'kegilaan' pada aktiviti yang menghabiskan masa...
aku sedang berusaha menjadi diri sendiri... 
moga Allah redha... 

post-post yang lepas di dalam blog ini telah disembunyikan...
hehehehe.... :D
membuangnya sayang... 
penat aku taip... :p
aku sedang membuang rasa sayang pada kejahiliahan... 
aku sedang membuang perasaan malu untuk berubah...
aku sedang membuang rasa ego diri untuk mengubah diri sendiri...
moga Allah membantu....
aku berjaya atau tidak... 
itu bukan soalnya... 
aku sedang berusaha...

AKU HANYA INGIN BERUBAH... 
MOGA ALLAH REDHA...
aku sedang berusaha... 
MOGA ALLAH MEMBANTU...

boleh aku meminta sesuatu...
tolong DO'A kan aku... 
kerjasama anda amat dihargai.. 
aku takkan lupa..
moga kalian dirahmati selalu...

i choose my own way...
and
i decided to be a new person... 
"you make choices and you don't look back"
Inshaa Allah... :D

saya sayang diri saya dan anda semua...
perrrggghhh!!
malu kowt... tapi takpe la kan.. :D
saya x tipu... 

errmmm... and one more...
my name is FARASUHADA BINTI SENUSI... 
senyum lebar-lebar... :)

masuk Sem 2 dah esok...
moga Allah permudahkan urusanku.. 
:D

Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Sesungguhnya, bumiku ini luas, maka sembahlah Aku(sahaja).
Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.
Dan orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan, sesungguhnya mereka akan Kami tempatkan pada tempat-tempat yang tinggi(di dalam syurga), yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Itulah sebaik-baik balasan bagi orang yang berbuat kebajikan.
(iaitu) orang yang bersabar dan bertawakal kepada Tuhannya.
(surah al-ankabut:56-59)

dan kehidupan di dunia ini hanya senda gurau dan permainan.Dan negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui.
(surah al- ankabut: 64)


2 jam telah berakhir... 
selamat malam... 
:D

Sunday, 26 February 2012

KENAPA PERLU BERUBAH??

Assalamualaikum......

:D senyum lebar-lebar....

ramai orang tanya kenapa aku buat keputusan tue..... aku sejujurnya tiada jawapan itu... TIADA!!
mereka risau... malangnya aku yang tak risau... "aku dah hidup sebelum nie dengan cara aku sendiri... masih dapat hidup..." apa punya perangailah... eherm....

aku stalk kawan-kawan dan tengok balik gambar-gambar 'comel' kami waktu dekat sekolah.... ok.. gelak besar-besar... kecil je kowt time tue... tapi kecil jangan disangka kecil... nakal yer.. hahaha...
dan aku bertanya KENAPA??? dan diri aku menjawab... "aku takut... aku sayang... aku was-was... aku tak cukup bersedia.."  maka disitu aku tahu... rupanya penghalang dan punca masalah bermula dari diri sendiri... aku seolah hidup dalam ketakutan pada diri sendiri... kenapa yerk???

aku bukan jenis manusia yang cepat frust pada diri sendiri... tapi sejak dua menjak nie asyik frust je memanjang... err... nasib yang buruk bagi orang yang melihat aku frust... mungkin diaorang sekali terikut frust.. hahahaha....

ok... apalah yang aku takut.. sayang.... was-was.... tak bersedia nie??
nampak mudah tapi sukar.... ????? apa dia yerp...??

hah!! nampak macam mudah...
tapi bagi aku sangat sukar...
B.E.R.U.B.A.H!!!
arrrgghhh...

kenapa nak kena berubah?????
aku kena tinggalkan benda-benda yang aku suka??? (memang lagha tapi..)
aku kena control adab dan percakapan???  (x boleh pakai lepas je)
aku kena hidup ikut fitrah dan peraturan???
aku dah tak boleh main-main lagi macam nak hidup sampai bila-bila???
aku kena berubah jadi matang dan dewasa?? oh noo!!
aku kena jadi manusia yang ambil tahu???
aku kena hidup dalam jemaah dan bukan hanya terperuk di dalam bilik?? -.-
aku kena itu??? aku kena ini???
aku memang frust!!!

KENAPA??????
ada orang kata... tak semua benda kita boleh pertikaikan.... ada benda yang kita tak boleh nak lihat kita WAJIB percaya dan yakin..... ada benda yang memang telah diamanahkan kepada kita... Allah tak cipta kita(manusia) secara sia-sia....

come on lah ADA!!! jangan sombong... jangan bongkak... jangan ego tak bertempat....
siapa yang dapat jamin esok kau akan terjaga dan melihat dunia????
dapat esok kau kena panggil nak jawab apa dengan DIA yang beri pinjam nyawa???

tapi itulah masalah aku.... aku TERLAMPAU SAYANG nak tinggalkan cara hidup aku... yang aku dah hidup berbelas tahun dengan cara aku....
siapa yang tak nak jadi baik??? cuma sejauh mana aku nie mampu nak berubah ke arah lebih baik??? susaahhh la!!! *ok.... mana yang susahnya pun aku tak tahu la...

aku try buka al-quran dan berharap Dia akan bantu aku tunjukkan jalan.... dan hadiah untuk aku...


Dan terhadap tiga orang yang ditangguhkan(penerimaan taubat) mereka, hingga apabila bumi telah menjadi sempit bagi mereka, padahal bumi itu luas dan jiwa mereka telah pun sempit (pula terasa) oleh mereka, serta mereka telah meyakini bahawa tidak ada tempat lari dari (seksaan) Allah, melainkan kepadaNya sahaja, kemudian Allah menerima taubat mereka agar mereka tetap dalam taubatnya. Sesungguhnya Allah Yang Maha Penerima Taubat, lagi Maha Penyayang. (9:118)

Wahai orang yang beriman! Bertakwalah kepada Allah dan hendaklah kamu bersama-sama orang yang benar.(9:119)

apa maknanya?? jangan buta hati!! baca berulangkali... 

jujurnya sedih nak berenti....
tapi...
sorry....
bagi saya sikit masa....
saya perlu berfikir dan bertenang..
serta me'ready'kan balik diri...
u all tetap yang terbest sekali..
sobs3...
don't worry..
i'm okay...
:D

DIMANA PERLU AKU BERMULA???? SEKALI LAGI TENSION!! arrgghhh!!!
PLEASE MAKE DO'A FOR ME... :'(